Mij onthouden.

Dutch Basketball League 2011-12
Pagina 2 van 3 •
FeyRegy

Class II sophomore

dat klopt. Stichting American Sports is gemaakt in opdracht van de NBB/FEB. zij zijn wel onafhankelijk van de NBB, maar plaatsen naast artikelen over de DBL weinig andere artikelen.

Mr T

Class I sophomore

De Dutch Basketball League, de Nederlandse basketbalcompetitie, telde tot voor kort tien ploegen, maar daar zijn er nog maar acht van over. Het gevolg van geldgebrek. Grote sponsoren zijn afgehaakt, clubs kunnen de veelal dure Amerikaanse spelers niet meer betalen. Hoe moet het verder met het basketball in Nederland? NOS verslaggever Ayolt Kloosterboer ging met die vraag op pad. Video

Dat er maar 8 clubs zijn overgebleven is dus een veel besproken onderwerp. Maar ik vind dat Studio Sport zelf ook een aandeel heeft in dit probleem. Hoe vaak ik wel niet een herhaling van een tennistoernooi of andere sport voorrang heb zien krijgen op live playoffs basketball. Het wordt te weinig gepromoot en krijgt te weinig exposure waardoor sponsoren wegblijven. De sport is wel ontzettend populair bij kids. 

Voor het laatst bewerkt door Mr T op 03-10-2011 13:27:01, in totaal 2 keer
Reden: tekst edit
Mr T

Class I sophomore

Deron Williams naar Vijf Meihal

MONS, 4 oktober 2011- Zorg en Zekerheid Leiden speelt de openingswedstrijd van het Europese seizoen tegen Besiktas. De ploeg van NBA-ster Deron Williams werd dinsdagavond in de kwalificatie voor de EuroCup uitgeschakeld door het Belgische Mons.

De Belgen, gecoacht door Arik Shivek, wonnen de return in eigen huis verrassend met 74-63. De wedstrijd in Istanboel was nog door de Turken gewonnen 78-70. Bij Besiktas speelt Deron Williams van de New Jersey Nets. Een van de 'grotere' spelers in de NBA. In ieder geval de eerste die de lock-out achter zich liet om in Europa te gaan spelen.

Op dit moment wordt er in Amerika nog druk onderhandeld over hervatting van het seizoen. Komt het niet zover, dan is Williams op 9 november te bewonderen in de Vijf Meihal.

http://www.basketballleague.nl/nieuws/816

Dat is best leuk als dat doorgaat. 

TheFranchise

All-Star caliber

Afgelopen week weer begonnen de competitie, maar ik wordt er niet warm of koud meer van. Ik heb vanavond weer een wedstrijdje rayon gezien in NL en moet zeggen dat ik precies dezelfde dingen terugzie in het rayon als in de eredivisie waar ik mij zo aan kan ergeren.

De continuation-regel. Zo vaak wordt er een fout gemaakt op een speler die al in z'n 2-tellen ritme zit zoals dat zo mooi heet. Maar vervolgens zegt de scheids zijkant. Ik vind sowieso dat je altijd de aanvaller het voordeel van de twijfel moet geven, maar ik zie zo ontzetten vaak absure calls wat betreft continuation.

Zo'n schot zou in NL, in FIBA algemeen nooooit tellen terwijl het gewoon een and1 is volgens de regels, niet spefiek de NBA.

-Spelers beslissingen. Dan gaat het om dingen als niet weten hoeveel seconden er nog te spelen zijn, de schotclock, etc. Ook dit zie je zovaak. Aan het eind van het kwart, bal wordt ingenomen, nog 2,4 seconden, spelers die dan de bal ontvangen in het veld en een play gaan callen ofzo.

Ik weet niet, er zitten vaak leuke plays etc. tussen maar de hele flow is te langzaam.

Ook vind ik dat het veld gewoon te klein is. Er is zo weinig ruimte om inside te gaan, dat is met hele fiba het geval.

Basketballwear

Rookie starter

Vind het erg jammer dat Rotterdam totaal niet mee kan komen met de rest. Vriend van mij speelt daar. Krijgt lekker minuten maar is toch minder leuk als je elke game dik verliest.

Femic

All-Star nominee

Iig mooie manier om zich in de kijker te spelen bij andere clubs misschien..

Mr T

Class I sophomore

Ze verliezen wel steeds dik, dat is voor geen enkele sporter te doen. Dit weekend was het weer zo met: 92 - 59

http://www.basketballleague.nl/nieuws/850

Trouwens ik weet niet wie de boxscores doet op die website, maar ik ken geen enkele andere plek waar ze FG omgedraaid neerzetten, dus FG 6 - 4 

Femic

All-Star nominee

Iemand nog iets gezien van All Star weekend?

Mr T

Class I sophomore

Ja een samenvatting van de dunkcontest zag ik voorbij komen. Maar dat staat dan niet in vergelijking met wat er allemaal uit Amerika beschikbaar is. 

TheFranchise

All-Star caliber

Nu live halve finale op tv, maar als je dit ziet merk je zo'n ontzettend verschil met play-offs in Amerika 

Pagina 2 van 3 •