Afgelopen week weer begonnen de competitie, maar ik wordt er niet warm of koud meer van. Ik heb vanavond weer een wedstrijdje rayon gezien in NL en moet zeggen dat ik precies dezelfde dingen terugzie in het rayon als in de eredivisie waar ik mij zo aan kan ergeren.
De continuation-regel. Zo vaak wordt er een fout gemaakt op een speler die al in z'n 2-tellen ritme zit zoals dat zo mooi heet. Maar vervolgens zegt de scheids zijkant. Ik vind sowieso dat je altijd de aanvaller het voordeel van de twijfel moet geven, maar ik zie zo ontzetten vaak absure calls wat betreft continuation.
Zo'n schot zou in NL, in FIBA algemeen nooooit tellen terwijl het gewoon een and1 is volgens de regels, niet spefiek de NBA.
-Spelers beslissingen. Dan gaat het om dingen als niet weten hoeveel seconden er nog te spelen zijn, de schotclock, etc. Ook dit zie je zovaak. Aan het eind van het kwart, bal wordt ingenomen, nog 2,4 seconden, spelers die dan de bal ontvangen in het veld en een play gaan callen ofzo.
Ik weet niet, er zitten vaak leuke plays etc. tussen maar de hele flow is te langzaam.
Ook vind ik dat het veld gewoon te klein is. Er is zo weinig ruimte om inside te gaan, dat is met hele fiba het geval.