Mij onthouden.

Redunkulousity 2011
Pagina 1 van 3 •
ST4R

Rookie 6th man

Komende week is het zover: Streetball Masters Den Haag 2011. De laatste voorronde met, zoals men inmiddels van ons gewend is, ook dit jaar weer iets ongelooflijks... nee, REDUNKULOUS!

Tijdens de laatste voorronde van Streetball Masters Den Haag 2011 is, zoals ieder jaar, een dunkcontest. Iedereen kan hieraan meedoen en de winnaar kwalificeert zich voor de finale die op 7 augustus wordt gehouden. Hier kun je Nederlands kampioen dunken worden, een titel die Vincent van Sliedregt al 2 jaar op rij heeft gewonnen.

De dunkcontest van de voorronde winnen levert dit jaar niet alleen een finaleplaats op. De winnaar namelijk zal later op de dag meedoen aan Redunkulousity en daar strijden tegen Europese topdunkers die voor het eerst te bewonderen zijn in Den Haag!

De dunkers

Guy Dupuy

Deze Fransman is misschien wel een van de beste dunkers ter wereld. Hij won de Sprite Slam Dunk Contest, NIKE Midnight Madness Dunk Contest, de France All-Star Game contest, reisde met And 1 basketball en Team Flight Brothers. 

Guy Dupuy tijdens de Sprite Slam Dunk Contest

Kévin "Kap" Hémy

Net als Guy is Kévin een Fransman. Hij dunkt voor Sky Family en heeft dit jaar nog meegedaan aan de dunkcontest bij Quai54.

Kévin met een 360 BTL

Domenico "L'Animale" Forlico

Domenico is een jonge Italiaan die dunkt voor Da Move. Ook hij heeft aan veel internationale dunkcontests en shows meegedaan, waaronder de European Dunk Contest van Kadour Ziani.

Domenico dunkt over een motor

Vincent van Sliedregt

Hoeveel moeten we nog zeggen over onze eigen tweevoudig Nederlands Kampioen dunken? Hij maakte zijn eerste BTL tijdens Streetball Masters 2009 en is sindsdien niet meer te stoppen. Hij heeft zijn scala aan dunks flink uitgebreid en intussen aan heel Europa mogen laten zien. Op zijn eigen website vincentdunks.com kun je alle info vinden over deze Dunking Dutchman.

Een dunkmix van Vincent

Zorg dat je Redunkulousity niet mist

Voor het laatst bewerkt door ST4R op 01-08-2011 16:53:47, in totaal 1 keer
Reden: tekst edit
DioDomino

Draftpick

WOWOWOWOWOW  crrrazaaayy 

Cell

Class IV trainee

Gaat dik worden, heeulll dik!

Alleen Redunkolousity???
Moet toch wel een betere naam te verzinnen zijn?

cass

Class II trainee

Dikke shit! 

Redunkolous, originele naam juist. Ridiculous dunking it will be!

Mr T

Class I sophomore

Makkelijk uitspreken is anders, maar de naam blijft wel hangen. En uiteindelijk gaat het vooral om de deelnemers en dat is gewoon wereld top. Hoeveel video's ik wel niet van Guy Dupuy heb gezien en nu staat de beste man gewoon op ons eigen streetball event te dunken!! Zijn BTL's gaan zo soepel over mensen, auto's en weetikveel wat heen. 

Erg veel zin in om de heren aan het werk te zien en ook tof dat de dunker van de reguliere dunkcontest ook met ze mee mag doen. Toch leuk verhaal om mee thuis te komen. 

Can't wait! 

14rotterdam

Class V trainee

4 mensen die t dope vinden? raar.... want dit word alleen maar de ergste dunkcontest in nederland ooit.

Ik ben benieuwd welke hollandse dunker de laatste plek claimt!

Femic

All-Star nominee

Tis hier in meerdere topics geplaatst, op fb, op sites, etc. Overal hebben mensen gereageerd. Believe me, meer mensen vinden dit dope. ;) Can't wait.

Streetball

All-Star nominee

Er zijn inderdaad meer mensen die het dope vinden, no doubt. Heb twitterberichten, facebook updates, e-mails voorbij zien komen. Denk dat wel aardig wat mensen zich verheugen hierop. Nu moet het weer nog meewerken! Denk dat het ook belangrijk is wat er geshowed gaat worden voordat het echt losbarst. De buzz erna als er sicke dunks gemaakt zijn en de foto's en filmpjes komen online.

Morgen sowieso nog Redunkulousity stand alone op de homepage om te herinneren wat er gaat gebeuren in Den Haag.

En ook zeer benieuwd wie er met een wildcard nog bij komt! 

Cell

Class IV trainee

Hoe laat begint die dunkshow eigenlijk?
Als het aan het eind van de dag is dan moet ik wachten op vids, pics, etc... kan helaas niet tot laat blijven :-(

Mr T

Class I sophomore

Cell schreef op 2011-08-04 16:12:21

Hoe laat begint die dunkshow eigenlijk?
Als het aan het eind van de dag is dan moet ik wachten op vids, pics, etc... kan helaas niet tot laat blijven :-(

Begint om 16:30 

Pagina 1 van 3 •